Bird Skin
De Braziliaanse danseres Tuane woont in een sloppenwijk van Rio. Haar parkieten blijven netjes in hun kooi, maar zijzelf spreidt haar vleugels, getuige de koelkastmagneetjes uit verre landen. Bij wervelende optredens op bruiloften, sportevenementen en uiteraard tijdens het carnaval is Tuane met haar pailletten en verentooien het stralend middelpunt. Ze schudt haar heupen terwijl ze op onmetelijk hoge hakken staat, uitgedost met manshoge vleugels en een fenomenale hoofdtooi – een pauw van een vrouw. Achter de glinsterende verpakking schuilt een vastberaden vrouw. Op het podium verbeeldt ze een droom van perfectie, achter de schermen zien we hoe ze zich voorbereidt, omkleedt, haar hair extensions verzorgt en na afloop van een optreden uitpuft. De camera volgt Tuane zonder commentaar, terwijl ze zich een weg door het leven danst. Met een stralende lach worden zweetdruppels en spierpijn genegeerd, de opzwepende sambamuziek dreunt door in de stilte na de show. De vele close-ups en verrassende perspectieven geven een origineel beeld van de Braziliaanse carnavals- en danscultuur en doorbreken het vooroordeel over de uitzichtloosheid van sloppenwijkbewoners: Tuanes trots spat in alle kleurrijke glans van het beeld.