Drie ouders van ‘school shooters’ vertellen hoe zij verder leven na de gruwelijke en onbegrijpelijke daad van hun kind. De zoon van Jeff zit een levenslange gevangenisstraf uit nadat hij als vijftienjarige het vuur opende op zijn klasgenoten. Ook Clarence’s zoon Nicholas zit na een dodelijke schietpartij voor de rest van zijn leven vast. Sue is de moeder van Dylan Klebold, een van de twee tieners die het bloedbad op Columbine High School veroorzaakten en daarna zichzelf ombrachten.
Filmmakers Frida en Lasse Barkfors richtten zich in twee eerdere films ook op mensen met maatschappelijke stigma’s, zoals ouders die schuldig zijn aan de dood van hun kind (Death of a Child, 2017) of ex-gevangenen die werden veroordeeld voor kindermisbruik (Pervert Park, 2014). Bij pijnlijk vreedzame beelden uit het dagelijks leven – dat altijd onbekommerd doorgaat – doen deze uiteraard doodgewone mensen openhartig verslag van hun ervaringen.