De Syrische Saydnaya-gevangenis wordt ook wel ‘het slachthuis’ genoemd. Verhalen van systematische martelingen en executies sijpelen al jarenlang door de gevangenismuren naar buiten, maar beelden van binnen zijn er niet. Op basis van geschreven getuigenverklaringen maakte onderzoeksbureau Forensic Architecture in samenwerking met Amnesty International een 3D-model van de gevangenis. Deze film toont hoe het onderzoeksbureau in 2016 vijf mannen die de gevangenis overleefden interviewt aan de hand van dit model, dat zij met hun getuigenissen van steeds meer detail voorzien.