I'm Never Afraid!
De kamer van Mack (8) staat stampvol bekers die hij won met motorcrossen. Op driejarige leeftijd won hij zijn eerste prijs. Toen al was hij net zo'n motorcrossfan als z'n vader en z'n inmiddels overleden opa, zijn held. Opdrukken en kickboksen kunnen er nog mee door, maar motorcross is gewoon de bruutste sport in de ogen van 'de kleine crosskabouter': "Turnen is voor mietjes." Hoewel Mack herstellende is van een gebroken been, opgelopen bij een val met zijn motor, bereidt hij zich voor op z'n eerstvolgende wedstrijd. Bang? Helemaal niet. Mack heeft wel voor hetere vuren gestaan. Zo is hij geboren met een gespiegeld hart en waren zijn vooruitzichten slecht. "Eigenlijk had ik dood moeten zijn. Dokters weten wel veel, maar niet alles." Ook zijn zusje heeft gezondheidsproblemen. "Ze is allergisch voor bijna alles", legt Mack uit. Als ze iets verkeerds eet kan ze zelfs in shock raken. Toen ook zijn moeder ziek werd, was dat extra zwaar, maar gelukkig krijgt Mack kracht door van zijn opa, die hem steunt vanuit het hiernamaals. Tijdens wedstrijden, maar ook in de klas, bij een moeilijke rekensom bijvoorbeeld. "Dan zegt hij het stiekem in mijn oor." Nu de stoere jongen zoveel obstakels overwonnen heeft, wil hij eigenlijk nog maar een ding: winnen.