In de woelige jaren na de moord op Walter Rathenau ontstaat er uit de wanorde een nieuwe stadscultuur in het bankroete Berlijn. Niet ordelijk en martiaal, zoals de oude keizer het zich had voorgesteld, maar juist wild en hedonistisch. Het was dansen op de vulkaan, iedereen wist dat de "gouden jaren" van Berlijn niet eeuwig zouden duren. In de coulissen liepen Adolf hitler en zijn mannen zich al warm.