Gringo: The Dangerous Life of John McAfee
John McAfee (1945) werd wereldberoemd en steenrijk toen hij de bekendste antivirussoftware ooit op de markt bracht. Het bleek slechts het begin van zijn wonderbaarlijke leven in de schijnwerpers. De softwaremiljonair begon een nieuwe carrière als yogi met een schare trouwe volgers, raakte vervolgens verwikkeld in een moordzaak in Belize, sloeg als verdachte op de vlucht en stelde zich daarna kandidaat voor het Amerikaanse presidentschap. Mateloos geboeid door deze levensloop, vraagt filmmaker Nanette Burstein zich af wat roem met een mens doet. Gelden in deze wereld andere regels voor beroemde mensen met geld en macht? Tijdens het interviewen van betrokkenen uit bijna elke periode van zijn leven hoort Burstein niet alleen behoorlijk angstaanjagende verhalen over McAfee, maar begint ze ook zelf griezelige e-mails te ontvangen van haar protagonist. De mailwisseling die dit hele, onthullende portret lardeert, ontaardt in een even merkwaardige als bedreigende dialoog die minstens zoveel uit de doeken doet over McAfee als al die openhartige getuigenissen.