How Big Is the Galaxy?
Het gezin Zharkov, bestaande uit vader, moeder en twee zoontjes, behoort tot de Dolganen, een van de laatste inheemse volken die een nomadisch bestaan leiden in het afgelegen uiterste noorden van Siberië. Voorheen was het gebruikelijk dat kinderen naar kostschool gingen, waar ze vervreemdden van hun familie en cultuur, maar tegenwoordig kunnen gezinnen een door de Russische autoriteiten gestuurde leerkracht in huis nemen, zodat de kinderen thuis kunnen leren.
In deze kalm observerende film staan de zevenjarige Zakhar en zijn oudere broer Prokopy centraal. Zakhar start in het eerste leerjaar, onder leiding van de jonge, maar serieuze juf Nelly. Zij vertelt over de leider Poetin en het belang van wiskunde, en hij leert klassieke gedichten uit zijn hoofd. Zakhar is een nieuwsgierig en slim jongetje. Hij heeft elke dag wel honderd vragen over de wereld en verbaast zich erover dat zijn juf niet alles weet. Dit alles gebeurt tegen de achtergrond van de eindeloze, door een laag sneeuw bedekte toendra en het dagelijks leven van de Dolganen, met de visvangst en het houden van rendieren als belangrijkste middelen van bestaan.