Karla and Nordahl
De zesjarige Karla heeft misschien wel de liefste grote broer die ze zich kan wensen. Nordahl wil altijd knuffelen en is een vrolijk speelmaatje. Maar hij is ook hulpbehoevend door zijn epilepsie en leermoeilijkheden. Waarmee Karla op haar jonge leeftijd al een bepaalde verantwoordelijkheid heeft.
Hij is zowel een grote broer als een kleine broer, legt het dochtertje van filmmaker Elisabeth Aspelin uit. En zij is net zo goed zijn grote zus als kleine zusje. Het is aandoenlijk om te zien hoe de pientere kleuter haar grote broer ondersteunt. Hoewel het niet altijd koek en ei is tussen de twee, want Nordahl is soms ook wel een beetje saai om mee te spelen, of te aanhankelijk. Kwaad kan Karla ervan worden. Een grote zus zonder epilepsie, dat wil ze dan het liefst.
Maar lang houden zulke buien geen stand. Karla and Nordahl gaat om de ontwapenende familieband tussen deze twee jonge kinderen. Soms is die precies hetzelfde als bij iedere andere broer en zus, soms totaal anders.