Ducktators
Zoals Kevin Rafferty in THE ATOMIC CAFE, zijn klassieke compilatiefilm van Amerikaanse voorlichtingsfilms uit de Koude Oorlog laat zien, is de Amerikaanse propagandamachinerie een industrie op zich. DUCKTATORS is volgens eenzelfde principe gemonteerd en bestaat uit tekenfilms en cartoons uit de Tweede Wereldoorlog, die een beeld geven van de oorlog zoals door Amerikaanse en Japanse Ogen gezien. Samensteller Wolter Braamhorst (1963) studeerde geschiedenis aan de Rijksuniversiteit Utrecht in Nederland en aan de University of Florida in de Verenigde Staten. Hij is sinds 1989 werkzaam als programmamaker voor de AVRO. Guus van Waveren Amsterdam, 1933) is na zijn pensionering blijven werken als freelance-regisseur van documentaires.