14 Paintings
Ooit was het Chinese dorp Dafen dé plek van waaruit duizenden beroepsschilders reproducties maakten van westerse meesterwerken. Op overheidsinitiatief schilderen deze kunstenaars tegenwoordig hun eigen, originele werken. Die hangen nu dwars door China, op uiteenlopende plekken: in ziekenhuizen, museumzalen en bedrijfspanden, aan kantoormuren en op openbare buitenlocaties.
Veertien ‘stillevens’ tonen deze diversiteit aan werken. In strak gekadreerde, wijde camerashots vormen de schilderijen met de locaties en de daarin voortbewegende mensen een dwarsdoorsnede van het moderne China en een maatschappij in beweging. Elk schilderij wordt aangekondigd met een tekstueel statement van de maker in kwestie.