Lyari Notes
Lyari is een wijk in Karachi, in Pakistan. Het is het meest gewelddadige deel van de stad, geterroriseerd door gangs die in een gewapend conflict met de politie verwikkeld zijn. Aksa (11) en haar drie vriendinnen wonen in Lyari, maar worden wekelijks in een busje naar de Music, Art & Dance School in een ander deel van de stad gereden. De school is opgericht door de bekende Pakistaanse rockartiest Hamza Jafri en zijn vrouw Nida Butt. Zij hebben een missie: muziek gebruiken als creatieve uitlaatklep en communicatiemiddel in een onderdrukt land dat zucht onder de terreur van extremisten. De groep kinderen uit Lyari waar de vriendinnen deel van uitmaken krijgt gratis les, maar eerst moeten de ouders nog overtuigd worden; muziek is volgens de sharia immers zondig. De school werkt toe naar een opvoering, terwijl ondertussen de dreiging van buitenaf toeneemt. Een soundcheck voor een muziekfestival moet worden onderbroken vanwege een veiligheidsrisico en de verslagenheid is groot als de taliban een aanslag plegen op een school in Peshawar, waar 135 doden vallen. Toch gaan de kinderen elke week weer naar hun muziekles; het is een daad van verzet en een helder lichtpuntje in het geweld van alledag.