Supernatural - 'Extra Sensory Perception'
De mens mag dan de superster van de melkweg zijn, zijn biologische uitrusting is feitelijk erg ondermaats. Dieren op aarde kunnen zaken waarnemen die mensen nooit opmerken. Haaien bijvoorbeeld hebben een zintuig dat zelfs de geringste hoeveelheid elektriciteit registreert, zoals de elektrische stroompjes op het lichaam. Roofvogels maken gebruik van ultraviolette straling om te jagen, terwijl wij ons ertegen moeten beschermen met een zonnebril. Nijlpaarden communiceren met elkaar tot op een afstand van dertig kilometer. En het is geen fabel dat een praatje met planten hen goed doet. Sterker nog, planten ‘praten’ met wespen wanneer ze worden aangevallen door rupsen. Maar ook de mens kan profiteren van de onzichtbare krachten van dieren. Honden zijn in staat bij de mens huidkanker te ontwaren maar voorvoelen ook een epileptische aanval. De helende krachten van dolfijnen is een groeimarkt. Even verbazingwekkend als deze recente wetenschappelijke ontdekkingen worden in "the making of" supernatural superstars de technieken getoond waarmee het team van John Downer ze in beeld weet te brengen. De kijker zit voortdurend eerste rang en ervaart de inzichten vanuit het perspectief van het dier.