April Diary
In oktober van dit jaar verklaarde de Argentijnse president tijdens een bezoek aan Groot-Brittannië dat hij de Falkland-eilanden wil behouden, maar er geen oorlog meer om zal voeren. De documentaire APRIL DIARY toont de weerslag die de Falklandoorlog heeft gehad op heel Latijns Amerika. Het resultaat is een poëtische kroniek, die op een hoogst subjectieve en persoonlijke manier afdaalt naar de krochten en gruwelen van de oorlog. De documentaire bevat interviews met sleutelfiguren uit de recente geschiedenis van Argentinië, zoals Mario Eduardo Firmenich (leider van de guerillabeweging Montoneros), enkele veteranen van deze vuile oorlog en de Engelse historicus Richard Gillespie.