Ida's Diary
Hoge pieken en diepe dalen. Daaruit bestaat het leven van de jonge, Noorse Ida Storm, die lijdt aan een borderline persoonlijkheidsstoornis en op haar lichaam de sporen draagt van ernstige vormen van zelfmutilatie, afkomstig uit een periode die ze inmiddels achter zich heeft gelaten. Jaren geleden begon ze, gebruikmakend van haar telefoon of een eenvoudige HD-camera, haar leven vast te leggen, met een minutieus en onbarmhartig eerlijk egodocument als resultaat. Via fragmenten uit dit videodagboek volgt de film haar tot aan haar 26e. Ida filmt de ochtenden waarin haar gedachten zwart zijn als de nachten op haar favoriete geheime plek bij de oceaan. De avonden waarin ze op feesten gelaten wacht tot de drugs hun werk doen. De middagen waarop ze alles denkt aan te kunnen en het leven haar weer toelacht. Maar ook d ochtenden waarop ze wakker wordt in het ziekenhuis zonder precies te weten wat er met haar is gebeurd. In de camera, voor de spiegel of in de auto, reflecteert ze op haar eigen gesteldheid, op de verwachtingen die haar omgeving van haar heeft, op haar jeugd – die ze illustreert met homemovies – en op het heden en de toekomst. Want steeds vaker lukt het haar haar ellende te overwinnen en haar grenzen te verleggen, om letterlijk een top te bereiken vanwaar de wereld er weer draaglijk uit ziet.