De tienjarige Sarah uit Algerije gaat regelmatig de woestijn in om familie op te zoeken. Bij het kamp van de Toearegs speelt Sarah met haar zusjes hun variant van verstoppertje: de zoeker telt in een cirkel tot tien, de buut is de cirkel. Na school speelt ze vaak ‘Van de hel naar de hemel’ met ter plekke zelfgemaakte poppetjes. LET’S PLAY is een bonte verzameling van zowel universele als unieke straatspelletjes. Per aflevering wordt een scholier uit een bepaald land gevolgd, ze vertellen over hun dagelijkse leven en wat hun favoriete spelletjes op straat zijn. Zo goed mogelijk leggen ze de spelregels uit.