Independent Boy
De jonge filmmaker Vincent Boy Kars neemt een maand lang alle beslissingen voor zijn besluiteloze vriend Metin. Als eerste stap dwingt hij hem om een maand lang op zichzelf te wonen. Ver van zijn moeder, met wie hij een misschien iets te innige band heeft. In hoeverre is een mensenleven maakbaar, vraagt de filmmaker zich daarbij af. Metin is een twintiger die niet goed weet wat hij met zijn leven aan moet vangen. Hij is volgens zijn vrienden slim en creatief, maar bakt er niets van. Veelzeggend is het contrast tussen Metin en de montere jeugdleiders van de scoutinggroep waar hij als jongen bij heeft gezeten. Of tussen hem en zijn docent van de klimmuur, die hem leert dat je moet nadenken over waar je heen gaat, je stappen en grepen tegen de rotswand moet plannen. Maar plannen is niet Metins ding. Hij wil mensen laten nadenken over wat een geslaagd leven inhoudt. Herkenbare film voor millennials, maar ook voor iedereen die zelf ooit twintiger is geweest.