Genderblend
Zover is de westerse, veelal witte, heteronormatieve maatschappij nog niet, zo blijkt ook uit de verhalen van een handvol andere jongeren die zich genderqueer noemen. Ze worden gevolgd op alledaagse momenten, in wisselend woke gesprekken met de kapper, een castingagent, de nagelstyliste of de dokter. In de gesprekken die filmmaker Sophie Dros met hen voert gaat het veel verder dan klassieke genderonderwerpen als mannen- of vrouwentoiletten, rolmodellen en jongens- of meisjesspeelgoed. Net als de rest van de goegemeente hunkeren deze jongeren naar ware liefde en simpelweg geaccepteerd worden als mens. Niet als “wat”, maar als “wie”.