Westerbork Girl
Hannelore Cahn is tijdens de Tweede Wereldoorlog een van de dansmeisjes in de revue van kamp Westerbork. Ze is mooi en heeft een meisjesachtige charme, die verschillende mannen het hoofd op hol brengt. Zo ook de Weense kamppolitiemedewerker Hans Eisinger. Hannelore vind hem charmant met zijn Oostenrijkse accent, maar haar grote liefde is de joodse acteur Rob de Vries, die ze in het begin van de oorlog heeft leren kennen. Op een dag helpt Rob haar te ontsnappen. Hij verkleedt zich als stoker op de trein en neemt haar mee naar Amsterdam, waar ze onderduikt. Maar Eisinger weet haar te vinden en een week na haar ontsnapping gaat Hannelore vrijwillig met hem mee terug naar het kamp. Niet veel later trouwen ze in Westerbork.