Grosse weite Welt
Sinds 1986 heeft regisseur Andreas Voigt vijf films gemaakt over het leven in Leipzig, waarvan GROSSE WEITE WELT naar eigen zeggen de laatste is. Leipzig is in die periode voor Voigt een symbool geworden voor de veranderingen die zich in Oost-Duitsland hebben voltrokken, van de val van de Berlijnse Muur tot de ineenstorting van het Oostblok en de hereniging van Duitsland. In GROSSE WEITE WELT keert een aantal personages uit Voigts eerdere Leipziger films terug: Sylvia, die haar café in een arbeiderswijk direct na de hereniging verkocht om met haar echtgenoot in West-Duitsland te gaan wonen, journaliste Renate die voor de Stasi werkte, voormalig punkie Isabell, arbeider Wolfgang en beroepsradicaal ‘Papa‘. Hoe is het hen intussen vergaan?