Vierka, or the Mystery of Family B’s Disappearance
Dit dramatische verhaal, vol ongelofelijke wendingen en opwindende muziek, begint onschuldig met de artistieke voorbereidingen van een zigeunermusical. Vele Roma-muzikanten komen naar Praag voor het gigantische muziekspektakel, maar er is nog geen zangeres voor het themalied. Bij toeval hoort de regisseur een opname van het 12-jarige zigeunermeisje Vierka uit Bratislava. Haar arme familie gaat meteen akkoord om van Slowakije naar Tsjechië te verhuizen en te gaan inwonen bij het gezin van de regisseur. Alles lijkt perfect en voorspoedig te verlopen. Tot op een dag het leven van de zeer getalenteerde Vierka op zijn kop wordt gezet.