De kresj
In de jaren '60 ontstond in Nederland de anti-autoritaire opvoedingsmethode. Deze methode was een poging van ouders om zich te ontworstelen aan het keurslijf van hun eigen jeugd, die gedomineerd werd door het opleggen van strakke normen en waarden. Ze waren van mening dat kinderen hun eigen grenzen moesten bepalen. Eind jaren '60 richtte een groep ouders in Amsterdam een anti-autoritaire crŠche op, waar ze hun idee‰n toepasten. Marije Meerman, de regisseur van deze film, was ‚‚n van de kinderen in deze crŠche. Zij was benieuwd naar haar speelkameraadjes van toen en zocht ze op. Wat is er blijven hangen van de idealen van hun ouders? Voor haar film maakte Marije Meerman gebruik van uniek filmmateriaal uit haar eigen peutertijd in de crŠche. In deze beelden zien we een aantal van de ge‹nterviewden van nu, terwijl ze naar hartelust met hun eten spelen, rommel maken of in de wc-pot graaien.