Gimme Shelter
De gebroeders Maysles wilden een registratie maken van de World Tour die de Rolling Stones in 1969 maakten. Zover kwam het niet. Slechts van twee concerten zijn in deze opnieuw uitgebrachte documentaire beelden te zien: het optreden in Madison Square Garden en het gratis concert in Altamont. De gebeurtenissen bij dat laatste concert waren aanleiding de film een totaal andere wending te geven. Tijdens dat optreden ontstonden hevige geweldsuitbarstingen, met als dieptepunt de moord op de achttienjarige Meredith Hunter door de Hell’s Angels, die waren ingehuurd om de orde te bewaken. In GIMME SHELTER laten de broers Maysles de leden van de band, die er ineens jaren ouder uitzien, terugkijken naar opnamen van dat concert. Een concert dat, achteraf, door velen wordt gezien als het einde van het hippie- en liefdestijdperk.