Elsewhere
Van de gele woestijn in Niger naar de witte ijsvlaktes in Groenland: twaalf maanden lang reisden documentairemakers Nikolaus Geyrhalter, Christoph Meissl en Stefan Holzer over de hele wereld, wat resulteerde in twaalf korte verslagen van twintig minuten vanuit twaalf landen. In elk land filmden ze drie weken, waarna ze hun materiaal in Wenen achterlieten en een week later weer doorreisden naar een volgend continent. Naast Toearegs in Nigeria en Inuit in Groenland volgden ze een Finse rendierherder die op zijn knetterende scooter over de ongeschonden sneeuwwitte toendra scheurt, de relatieperikelen van een Namibisch echtpaar, de religieuze bezieling van een Indiase vrouw en de gevolgen van de oliewinning in Siberië. In West-Papoea vertelt een man over de jachttechnieken van de Korowai, in Australië spelen Aboriginals niet meer alleen op de didgeridoo maar ook op spelletjes van Nintendo, en in Canada probeert een als Nisga'a geboren man weer aansluiting te vinden bij de Nisga'a door hun taal te leren. Een 87-jarige vrouw uit China is nog steeds druk doende met haar taken als hoofd van de familie, een visser uit Sardinië vist nog op de traditionele wijze, en een blinde man uit Micronesië 'ziet' de schoonheid van de Woleai-atol met zijn handen. Vanaf al deze twaalf afgelegen plekken op aarde wordt zonder commentaar verslag gedaan van de invloed van modernisering op het dagelijkse leven, dat tot voor kort gedomineerd werd door tradities.