Song of the Nimwar
Elk jaar wordt het Nimwar-kanaal uitgebaggerd. Eerst wordt de Barema-dam doorgebroken, zodat het water uit het kanaal wegloopt. Daarna gaan de inwoners van de dorpen Nimwar en Bagherabad met hun spaden aan de slag. De terugkerende klus eindigt met een ritueel feest. De dorpsbewoners houden een parade, waarbij de oude man die verantwoordelijk is voor de distributie van het water uit het Nimwar-kanaal, gezeten op zijn paard de bewoners salueert. De arbeiders laten tenslotte het water terug in het kanaal vloeien.