We Feel Fine
In het systeem dat Jonathan Harris ontwierp, wordt elke paar minuten op nieuw geposte blogs gezocht naar de woorden 'I feel' en 'I am feeling". Wanneer ze worden gevonden, wordt de hele zin waarin ze zitten opgeslagen tot aan de punt en onderzocht welke soort gevoel in de zin wordt geuit, zoals verdriet, geluk of somberheid. Omdat blogs normaal gesproken op een standaard manier zijn opgebouwd kan de leeftijd, het geslacht en de geografische locatie van de auteur vaak gemakkelijk worden gefilterd en opgeslagen bij de zin, evenals de weersomstandigheden rond de tijd van het schrijven ervan. Het resultaat is een database van miljoenen menselijke gevoelens, per dag groeiend met 15 tot 20 duizend per dag. Je kunt de gevoelens doorzoeken en sorteren met behulp van vrolijke interfaces. Zo is We Feel Fine een kunstwerk geworden waar iedereen auteur van is. Het groeit en verandert naarmate wij groeien en veranderen en toont wat er leeft op onze blogs, in onze harten en onze hoofden.