I Am A Seagull
De Russische actrice Valentina Karavayeva mocht zich op 21-jarige leeftijd even een ster noemen, dankzij haar meeslepende spel in de klassieker MASHENKA (1942). Na een motorongeluk keerde haar lot: ze hield een fors litteken over aan het ongeluk, waardoor haar carrière vroegtijdig werd beëindigd. Ze trouwde met een Britse diplomaat, maar werd continu tegengewerkt door de KGB. Na een zelfmoordpoging belandde ze in de vergetelheid. De cinema bleek haar enige vriend te zijn: als ze alleen in haar kamer was, zette ze een camera neer en begon te acteren. Dertig jaar lang speelde Valentina in haar eentje op melodramatische wijze rollen uit Tsjechovs DE MEEUW en DE KERSENTUIN en Tolstojs ANNA KARENINA, waarna ze haar films zelf weer bekeek. Valentina was een groots actrice, maar niemand die het zag. Dankzij Georgi Paradzhanov, die haar opnieuw monteerde, heeft ze voor even haar publiek terug.