Boyi-biyo
Dit verhaal begint bij een slachthuis, ergens in de Centraal-Afrikaanse Republiek, waar elke ochtend de koeien worden geslacht. Grote stukken vlees worden met een touw bij elkaar gebonden en op een handkar geladen. Dan rent de koerier met de zwaarbeladen kar dwars door het drukke verkeer naar zijn baas, de slager.
Hoofdpersoon Shilo is een van de koeriers, die ook wel boyi-biyo, ofwel ‘dubbele long’ worden genoemd. In de korte, observerende film, wordt een beeld geschetst van zijn dagelijks leven en zijn droom: professioneel hardloper worden en de marathon winnen. Hij is fanatiek en vasthoudend in zijn streven, maar de praktijk van alledag werkt tegen. Zijn vrouw vindt dat hij zijn tijd verdoet met trainen en wil dat hij meer werkt om in hun levensonderhoud te voorzien. Ook zijn vriend probeert de droom uit zijn hoofd te praten.
Ondertussen heeft Shilo geld nodig om de besnijdenis van zijn zoontje te betalen en worstelt hij met een geloofsdilemma: moet hij de katholieke God volgen of de traditionele islamitische maraboet?