How to Become a Hero
De veertigjarige Servische filmmaker Mladen bevindt zich in de zomer van 2005 in een typische midlifecrisis. Hij voelt zich mislukt, vooral als filmmaker. Met de nodige zelfspot concludeert hij dat geen van zijn dromen om te werken met mensen van het kaliber van Clint Eastwood of Mel Gibson tot op heden zijn uitgekomen. Hij is vele kilo's te zwaar en voelt zich niet fit, maar het lukt hem niet zijn situatie te veranderen. Dan ziet hij op televisie een reportage over de marathon van Rotterdam en krijgt hij een idee. Hij sluit een weddenschap af met een vriend, dat hij het volgende jaar de marathon van Belgrado zal uitlopen en documenteert zijn worsteling om dit doel te bereiken met de camera. Hij vraagt advies bij een trainer, gaat op dieet en begint met zijn hardlooptraining, tot grote hilariteit van zijn familie en zijn vrienden. Ondanks een terugval en de spot van zijn omgeving houdt hij stug vol. Heel langzaam wordt zijn conditie beter, hij valt af en zijn kijk op het leven wordt positiever. De kans dat hij de tweeënveertig kilometer zal volbrengen, groeit. Langzamerhand wordt het lopen van de marathon een metafoor voor het dagelijkse bestaan in naoorlogs Servië.