La pudeur ou l'impudeur
Van juni tot november 1990 filmde de aan aids lijdende Herve Guibert la pudeur ou l'impudeur. Een documentaire waarin hij laat zien welke invloed het aids?virus op zijn perceptie van de wereld heeft. Hoofdpersonen van zijn film zijn twee oude dames, Louise en Suzanne, met wie hij een warme vriendschap onderhoudt. Hij voert openhartige gesprekken met hen over de kwaaltjes die hen op hun oude dag getroffen hebben en de gebreken van het lichaam. Guibert vergelijkt hun afhankelijkheid van het lichaam met de zijne en hij observeert de aftakeling. Tegelijkertijd laat hij de overeenkomsten zien van het lichaam dat door ouderdom getroffen is en de levensbedreigende woekering van het virus.