119 bullets + Three
De moord op Israëls premier Yitzhak Rabin drukte de Israëlische samenleving met een schok op het gevaar dat de binnenlandse extreem rechtse, religieuze oppositie vormt voor het vredesproces. Velen signaleerden deze bedreiging al eerder, maar hun bezorgdheid leidde niet tot adequate maatregelen. Yeud Levanon en Amit Goren volgden twaalf maanden de fanatieke, religieuze kolonisten in de bezette gebieden op de West Bank. Het resultaat is 119 bullets + three, dat veel aandacht besteedt aan de ideologische opvattingen van de tegenstanders van het vredesproces, onder andere door middel van interviews met leidende figuren uit de 'Joodse ondergrondse'. De conclusie van de filmmakers is dat de onverzoenlijke opposanten uit zijn op de vernietiging van de democratische staat Israël, waarna zij op de puinhopen een autocratische, fundamentalistisch?joodse staat willen vestigen.