Mothers
De organisatie Oum El Banine in Agadir staat voor hen klaar, onder de bezielende leiding van de 62-jarige feminist Mahjouba Edbouche. Ze neemt de meisjes en vrouwen onder haar hoede; biedt onderdak, voorlichting en juridische bijstand. Met het oog op een veilig thuis zoekt ze daarnaast naar een kans voor de jonge moeders om in het reine te komen met hun ouders.
Edbouche en haar team worden in Mothers op de voet gevolgd. Ook de ontwikkeling van de zwangere vrouwen krijgen we mee: van hun aankomst bij de organisatie tot de geboorte van hun kind, en soms tot de hereniging met hun familie. Gaandeweg leren we de problemen van deze vrouwen, inclusief alle dilemma’s van het moderne Marokko, door Edbouche’s ogen te zien.