Constructions
Een verlaten bouwplaats in het Argentijnse Córdoba. Beveiliger Pedro slijt zijn werkuren door tegen een voetbal te trappen, naar de radio te luisteren en poppetjes te maken van rondslingerende flessendoppen. Figuurtjes die hij aan het eind van de dag meeneemt naar huis, waar zijn zoontje Juampi op liefde en aandacht wacht. En die geeft de alleenstaande vader zoveel mogelijk zodra hij vrij is.
Met een intieme kalmte observeert debuterend filmmaker Fernando Restelli het dagelijks leven in hun kleine huisje. In deze verwarmende, ongeveinsde momenten lijkt de camera onzichtbaar voor de vader en zijn kind, en ook voor de midden-twintiger Jesi, die Juampi overdag opvangt. Terwijl de zevenjarige stuiterbal op de achtergrond speelt, maakt zij met haar vriend voorzichtig plannen om op een gekraakt stukje grond een eigen huis te bouwen. Radio-items schetsen terloops een context van economische moeilijkheden, waarmee Constructions een ontwapenend beeld schetst van zorgzaamheid en ouderliefde in onzekere tijden.