November
In de jaren tachtig maakte Hito Steyerl een feministische vechtfilm op super-8. Haar beste vriendin Andrea Wolf speelde de hoofdrol als vrouwelijke krijger, die volledig in het leer gekleed op een motor zat. Het engagement dat werd uitgedrukt in de beeldtaal van de exploitatiefilm werd later politieke realiteit voor Wolf: ze schaarde zich aan de zijde van de PKK in de Koerdische regio tussen Turkije en Noord-Irak, waar ze in 1998 sneuvelde. Tegenwoordig wordt ze door de Koerden geëerd als 'onsterfelijke revolutionair', en haar portret wordt meegedragen tijdens demonstraties.