In Uttar Pradesh, een van de meest conservatieve deelstaten van India, wordt een lokale krant gerund door vrouwen uit de laagste sociale klasse, de dalits. In een land waar journalisten juist tot de elite horen, is dat vrij uniek. De camera volgt de verslaggevers als de krant overstapt naar ‘digitaal’. Ze maken kennis met smartphones en leren filmen voor het gestaag groeiende Youtubekanaal.
Met een inspirerende doortastendheid krijgen de verslaggevers slachtoffers van stelselmatige verkrachting voor hun microfoon. Maar ze maken ook verhalen over ontbrekend sanitair, slechte wegen of een weggemoffeld schandaal over een illegale mijn. Trots vertellen ze hoe autoriteiten nu eindelijk actie ondernemen – vaak na pogingen tot intimidatie of omkoping, die onverbloemd in beeld worden gebracht.