We Are the Thousand
De Italiaanse Fabio Zaffagnini heeft een droom: zijn geliefde band Foo Fighters laten optreden in de Italiaanse stad Cesena. Maar hoe krijgt hij de wereldberoemde rockband zover? Door de band met duizend muzikanten een ode te brengen, met het lied ‘Learn to Fly’.
Al snel lijkt de missie van Fabio onmogelijk. Hoe krijgen ze het geld bijeen? En hoe vinden ze geschikte muzikanten? Een oproep via YouTube zorgt voor een stroom aan ontroerende verhalen van gedreven gitaristen, zangers en drummers. Met name van amateurs die in het dagelijks leven iets heel anders doen. En nu, net als Fabio, besluiten dat dit het moment is om hun droom na te jagen.
Na een jaar van voorbereidingen zijn alle deelnemers van het Rockin’ 1000-event bijeen. De punker, de pensionado, de puber en de lerares: iedereen is euforisch wanneer ze zich na slechts één dag oefenen met succes de allergrootste rockband van de geschiedenis mogen noemen. Hun prestatie gaat al snel viral en bereikt daarmee ook Dave Grohl van de Foo Fighters. Een feelgoodfilm over dromen, durven en doorzetten.