Miss Nikki and the Tiger Girls
Birma zucht nog onder een militaire dictatuur wanneer vijf van internationale beroemdheid dromende meisjes worden geselecteerd voor de eerste meidenband van het land, de Tiger Girls. Het idee komt van een producer die de gelikte hitfabriek Stock, Aitken en Waterman als lichtend voorbeeld heeft. In een conservatieve samenleving waar vrouwen die optreden in clubs worden gezien als hoeren valt het echter niet mee om een podium te vinden. Gelukkig worden de bandleden begeleid door de Australische ex-danseres Nikki, die wél het beste met ze voor lijkt te hebben. Ze beseft dat de band voor de meisjes ook een ontsnappingsroute uit een hard, werkzaam bestaan betekent. Gaandeweg ontstaat een beeld van de thuissituatie en de denkbeelden van de meisjes, die absoluut niet subversief zijn maar wel smachten naar meer vrijheid. Hun zoektocht naar een vrije expressie, waarbij hun liedjes als narratieve leidraad worden gebruikt, weerspiegeld de voorzichtige stappen die hun thuisland neemt richting een hopvollere toekomst. Maar als Birma na vijftig jaar eindelijk vrij is, worstelen ze met de vraag: waarover zing je als je altijd verteld is wat te doen?