The Wild Years
De drie hoofdrolspelers spelen, eten en maken ruzie. Net als andere jongens van hun leeftijd. Toch is er één belangrijk verschil: Daniel (9), Habtom (12) en Yohannes (12) leven op straat, in een verlaten auto aan de kant van de weg. Zonder geld of enige bemoeienis van volwassenen proberen ze zich staande te houden in Addis Abeba, de hoofdstad van Ethiopië. Samen met nog eens 270 duizend andere straatkinderen. Zonder al te veel sentiment wordt het leven van de drie jongens in beeld gebracht. Waar ze wonen, hoe ze samen een jointje roken en hoe ze ruzies met andere straatkinderen oplossen. De beelden worden afgewisseld met interviews waarin ze ontspannen en soms verbazingwekkend volwassen vertellen over hun situatie. Wat heeft ze er toe gebracht op straat te gaan wonen? En is het daar echt zo veel beter dan thuis? Als de jongens genoeg hebben van de grimmige strijd tussen jeugdbendes, besluiten ze op reis te gaan, terug naar de families die ze hebben achtergelaten. Ook nu gaat de camera mee. Gaandeweg ontstaat zo een beeld van drie jongens die uit alle macht proberen zelfstandig en volwassen te zijn, maar bovenal gewoon kind zijn. Maar dan wel in een keiharde, wrange wereld.