Azibuye — The Occupation
Op een steile berghelling in een chique buitenwijk van Johannesburg staat een vervallen villa. Ramen of deuren zijn er niet meer, in het dak zitten enorme gaten en de wildernis heeft gretig bezit genomen van baksteen en beton. Het is de woning van Masello en Evan, twee zwarte kunstenaars die de villa hebben gekraakt. Zij roepen hun bezetting uit tot artistieke en politieke daad, om zo de nog immer voortdurende ongelijkheid met betrekking tot landbezit in Zuid-Afrika aan de kaak te stellen.
In de soms idyllische, soms duizelingwekkende 360-gradenbeelden zien we Masello en Evan aan het werk in het huis. Het dak wordt gerepareerd, de wildernis moet wijken voor een moestuin. In een van de enorme kamers maken de kunstenaars een muurschildering over de lange geschiedenis van onteigeningswetten in het land. Het huis wordt toevluchtsoord, aanklacht en galerie ineen. Maar wanneer de krakers erachter komen wie de eigenaar is van het vervallen huis, is dat voer voor een prikkelende discussie over ras, macht en klassensystemen.