Greenpeace: les commandos de l'écologie
Al meer dan vijfentwintig jaar confronteert Greenpeace regeringen en industriële multinationals met hun verantwoordelijkheid voor het milieu. De oorsprong van de milieu?organisatie ligt bij een klein groepje vredesactivisten, dat streed tegen de oorlog in Vietnam. Inmiddels is Greepeace uitgegroeid tot een professionele organisatie, die met spectaculaire acties de publiciteit vindt. Greenpeace is het resultaat van een gedegen onderzoek naar de organisatie. Filmmaker Jean?Marie Hosatte slaagde erin door te dringen tot de beleidsmakers van Greepeace. Ook was hij aanwezig bij acties op verschillende continenten. Zo maakte hij in juli j.l. de entering door de Franse marine mee van de Rainbow Warrior II. In zijn film schetst hij de ontwikkeling die Greepeace in vijfentwintig doormaakte.