On the Bridge of Death and Life
Op een brug over de Yangtze-rivier rijdt vrijwillige hulpverlener Chen Si dagelijks met zijn scooter rond om mogelijke zelfmoordenaars te behoeden voor een sprong. In de afgelopen tien jaar redde hij zo ruim 200 wanhopige Chinezen, veelal afkomstig van het platteland. Enkele van hen vertellen zeldzaam openhartig over de problemen die ze niet meer dachten te kunnen oplossen. Opvallend is dat veel van hen zich in het nauw gedreven voelden door machtsmisbruik van werkgever of overheid, wat angstig duidelijk maakt welke druk de ongebreidelde economische groei in China met zich meebrengt. Terwijl de camera hem volgt bij zijn dagelijkse bezigheden debiteert Chen Si zijn wijsheden over leven en dood; tenminste, als hij niet druk bezig is iemand – eventueel met gepast geweld – van de brugleuning te trekken. Tegelijk schetst de film een intiem beeld van de hulpverlener zelf, die zich door zijn eigen getroebleerde leven de verhalen van slachtoffers zo persoonlijk aantrekt dat hij alleen met behulp van drank zijn gemoed kan verlichten. Wie redt Chen Si?