House Call
In Israël heeft iedere terminale patiënt de keuze thuis te sterven. Een team bestaande uit een arts, een verpleegkundige en een sociaal werker doet al het mogelijke om de patiënt en diens naasten zo goed mogelijk te begeleiden tijdens de laatste levensfase. Dit is het verhaal van de jonge alleenstaande moeder Vika. Ze lijdt aan kanker en haar situatie verslechtert met de dag. De film volgt verpleegkundige Glynis, arts Roni en sociaal werker Itzik bij hun huisbezoeken gedurende Vika’s laatste periode. Ze overleggen over de medicatie, leren de moeder en de zus van Vika hoe ze pijnmedicatie moeten toedienen en spreken met het gezin over het naderende afscheid. Vika probeert tot het laatst er mooi opgemaakt en gekleed uit te zien en zich goed te houden voor haar twee dochtertjes. Haar Russische moeder wil graag voor haar dochter en kleinkinderen blijven zorgen maar is bang dat ze geen verblijfsvergunning krijgt. Het zorgteam is ervaren en bekwaam, maar de confrontatie met de naderende dood is ook voor hen zwaar.