Siki
M'Barick (Louis) Fall uit Senegal werd kort na de Eerste Wereldoorlog internationaal beroemd als de eerste zwarte wereldkampioen halfzwaargewicht boksen. In een geruchtmakend gevecht versloeg hij in 1922 het Franse idool Georges Carpentier. Nauwelijks drie jaar later vond hij in New York - inmiddels bekend als 'Battling Siki' - een gewelddadige dood: het tragische einde van een korte, maar opmerkelijke carrière. Al bijna zeventig jaar lang leeft de legende Siki nog steeds op drie continenten. Verschillende visies op een kleurrijk bestaan: Siki als onoverwinnelijke Afrikaanse held, Siki als de intelligente 'sauvage' uit de jungle, Siki als de dandy en vrouwenversierder. Met behulp van uniek historisch film- en fotomateriaal, interviews met journalisten en biografen en getuigenissen van nog levende tijdgenoten schetst Niek Koppen een authentiek beeld van deze mythische persoonlijkheid.