Mister Rücker
De vijftienjarige Nico was altijd blij als de bel voor de laatste les klonk. Zonder vrienden is school verdomd lastig. Inmiddels heeft hij een manier gevonden om eenzame momenten in pauzes te omzeilen, door allerlei klusjes in en rond de school te klaren. Zijn vrienden op school heten meneer Soffel en meneer Möller; de conciërge en de schooldirecteur. Die waarderen zijn noeste arbeid ten minste, terwijl zijn leeftijdsgenoten steeds beledigende opmerkingen aan zijn adres blijven afvuren. Natuurlijk heeft hij geprobeerd vrienden te maken. Maar de enige keer dat hij een jongen mee naar huis nam werd geen succes. Dat de onverlaat op zijn bed ging zitten deed de prille vriendschap de das om: "Denk je eens in waar hij de hele dag heeft gezeten!" Ook in 'zijn' computerlokaal is Nico heer en meester. Hij houdt alles tiptop in orde, helpt kinderen met wachtwoorden en zorgt dat niemand brood eet in het lokaal. Zijn eenzame positie in de schoolgangen blijft echter gehandhaafd. Thuis luistert hij op zijn bed naar Alice Cooper. En droomt hij tevreden dat zijn hulp door zijn leeftijdsgenoten eindelijk gewaardeerd wordt.