Der Busenfreund
Hoofdpersoon van DER BUSENFREUND is Renatus, een voormalige wiskundeleraar. Hij is veertig jaar oud en woont met zijn moeder in een troosteloos flatgebouw. Al sinds zijn vroegste jeugd is hij gefascineerd door vrouwen met een grote boezem, die voor hem een soort oermoeder symboliseren. Met zijn eigen moeder heeft hij nooit zo’n goede band gehad, ze was hem te `benig’. Onderwerp van Renatus lustfantasie is de actrice Senta Berger, voor hem is ze in alles wat een vrouw moet zijn. Geplaatst voor een schoolbord waarop hij de wiskundige wetmatigheden van sinus en cosinus (sinus is boezem in het Latijns) uitlegt, bezingt Renatus de welvingen van de vrouw en die van Senta Berger in het bijzonder. Filmmaker Ulrich Seidl liet de voormalige leraar vrijuit praten over zijn obsessies en verlangens en monteerde deze monologen tussen beelden uit het dagelijkse leven van zijn hoofdpersoon.