Just Like America
Een filmcrew vertrekt naar Amerika. In de inleiding zien we de kust en een aantal vrachtwagens; het eerste duidt op de grenzen van de nog af te leggen reis door de Verenigde Staten, het tweede op het doel van die reis. Pepik, een Tsjechische immigrant die al tien jaar in Amerika woont, heeft zijn eigen vrachtwagen. Tijdens de reis vertelt hij over zijn leven en werk in de Verenigde Staten. De andere 'vreemdeling' is de Slowaak Michal, een monteur en voormalig vrachtwagenchauffeur. Hij denkt terug aan zijn vaderland en praat over de verschillen met Amerika. Met de beelden van de Verenigde Staten en het commentaar van de regisseur als achtergrond, belicht de film vanuit verschillende standpunten de immigratie naar de Verenigde Staten.