New York Cuts
Met een statische cameravoering worden gesprekken tussen kappers en hun cliënten gevolgd in zes kapsalons in New York. Bij de chique haarstylist in Manhattan krijgen de overwegend gefortuneerde bezoekers naast hun reguliere knipbeurt tevens een handmassage; ook een drankje terwijl hun schoenen worden gepoetst is inbegrepen. Er wordt gesproken over kinderen en geldzaken. In een kapsalon in Brooklyn valt juist de stilte op waarin vaste klanten soezerig hun behandeling ondergaan, terwijl bij de kapper in Harlem conversaties tussen een groep West-Afrikaanse vrouwen ontaarden in een kakafonie. Gezamenlijk brengen deze observaties de multiculturele samenleving aan het licht. Het zijn opvallende contrasten tussen arm en rijk en zwart en blank. De alledaagse gesprekken onthullen hoe de klanten en de coiffeurs in het leven staan. Voor de een is de behandeling pure luxe, terwijl het voor de ander enkel functioneel is. De welgestelde klanten zijn op zoek naar een unieke totaalervaring, terwijl bezoekers van een Spaanstalige salon genoegen nemen met burritos van de buren. Ook de interieurs van de kapperszaken lopen nogal uiteen. De welvarende bedrijven lijken op luxe nachtclubs, terwijl de kapper uit Brooklyn knipt vanuit een souterrain zonder airconditioning. Maar de kapsalons hebben ook één ding gemeen: het zijn culturele centra waar mensen samenkomen.