How to Build a Library
Toen de McMillan Memorial Library in 1931 werd gebouwd in Nairobi, de hoofdstad van Kenia, was de statige bibliotheek bestemd voor witte Europeanen. Pas na 1958, vlak voordat de toenmalige Britse kolonie onafhankelijk werd, konden Kenianen er gebruik van maken, al bleef de witte collectie in stand.
In 2017 krijgen schrijver Shiro Koinange en uitgever Angela Wachuka een mandaat om deze vervallen bibliotheek en twee satellietbibliotheken te restaureren en aan te laten sluiten bij eigentijdse behoeften van een meer divers publiek. Het duo begint vol goede moed aan fondsenwervingen, verbouwingen en het aantrekken van jong talent om de boekenverzameling in kaart te brengen.