Kids on the Silk Road: Life Is a Beach
Kort portret van de 11-jarige Javed uit Bangladesh, die samen met zijn beste vriend Shahidul (15) elke dag het ellenlange strand van Cox's Bazar afstruint om geld bijeen te sprokkelen. Dat doen ze onder meer door het geven van massages, het verkopen van schelpen en het zingen van liedjes, afhankelijk van wie er op het strand ligt en waar vraag naar is. Javeds grote droom is een carrière als professioneel surfer. Hij is al jaren niet naar school geweest, omdat hij geld voor zijn familie moest verdienen, maar ook omdat hij het daar verschrikkelijk vond. "Ik haat het als mensen mij proberen te controleren, ik bepaal liever zelf hoe ik mijn tijd gebruik," vertelt hij zelfbewust. Maar dan krijgt hij van zijn surfleraar Sifat, die voor de lokale jeugd van Cox's Bazar een surfclub heeft opgericht, te horen dat hij echt terug naar school moet. Doet hij dat niet, dan krijgt hij ook geen surfles meer.