Gdzie wiatr poniesie
Robert Webster is een Nederlander. Gabryela Wasowicz is een Poolse. Zij ontmoetten elkaar in 1967 in Polen, waar Webster heen ging om zijn studie af te maken aan de Kunstacademie van Warschau. De beelden van Warschau stonden in zijn geheugen gegrift en kwamen later weer naar buiten via zijn kunstwerken. Robert en Gabryela verlieten Polen in 1969 om in 1986 terug te keren voor een tentoonstelling van hun werk in Warschau. Filmmaker Andrzej Popuzinski kwam op het idee om een filmgedicht te maken over dit paar, over hun herinneringen aan Polen en over de gebeurtenissen die daarop volgden. Deze creatieve documentaire is opgenomen in Polen en Nederland. Hij legt de sfeer vast die deze kunstenaars omgeeft en heeft hun gedachten en motieven opgetekend.