Schwarze Tage
Over het algemeen worden rampen en catastrofes breed uitgemeten op de voorpagina's van alle kranten. Maar in schril contrast met diegenen die zich onder het mom van afgrijzen verlustigen aan natuurrampen en kettingbotsingen die zij de volgende week vergeten zijn, staan de ervaringen van de slachtoffers en hun familieleden. Schwarze tage neemt de toeschouwer mee naar het toneel van drie rampen: de vliegtuigramp in het Schotse Lockerbie op 21 december 1988, de ramp met de veerboot in het Belgische Zeebrugge op 7 maart 1987 en de lawine in Acla op 6 april 1975. Terwijl voor het oog de sporen van wat er ooit gebeurde verdwenen zijn, de doden zijn begraven en de huizen zijn herbouwd, staan de getuigen van deze gebeurtenissen alle details nog helder voor ogen. Een van de hoofdpersonen van deze film is een vrachtwagenchauffeur uit Den Haag, die de ramp met de veerboot overleefde.